چگونه رمز گاوصندوق را عوض کنیم؟

چگونه رمز گاوصندوق را عوض کنیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پس از خرید گاوصندوق، بخواهید رمز آن را تغییر داده و از اعداد و ارقام مورد نظر خود، به عنوان رمز استفاده کنید. در واقع، رمز گاوصندوق ها دائمی نیستند و افراد می توانند تحت شرایط مختلفی اعم از : فراموش کردن آن، افزایش امنیت و … آن را تغییر دهند. لازم به ذکر است تا بدانید که تمامی قفل های گاوصندوق ها، دارای دو شاخص هستند که یکی از آن شاخص ها مربوط به باز کردن قفل رمز و دیگری مربوط به تغییر رمز می باشد. اگر می خواهید که با نحوه تغییر رمز گاوصندوق مکانیکی و تغییر رمز گاوصندوق دیجیتالی به خوبی آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه شیوه تغییر رمز در انواع گاوصندوق ها را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد.

چرا باید رمز گاوصندوق را عوض کنیم؟

پیش از آن که بخواهیم شما عزیزان را با نحوه تغییر رمز گاوصندوق دیجیتالی و رمز گاوصندوق مکانیکی آشنا کنیم، بهتر است بدانید که علت تغییر رمز چیست؟ هر یک از شما عزیزان ممکن است که بنا به دلایل مختلفی تصمیم داشته باشید که رمز گاوصندوق خود را عوض کنید که برخی از رایج ترین علت های تغییر این رمز، شامل موارد زیر می باشند:

تغییر رمز گاوصندوق به علت فراموش کردن

یکی از اصلی ترین و رایج ترین علتی که شما عزیزان ممکن است بخواهید تا رمز گاوصندوق مکانیکی یا دیجیتالی خود را عوض کنید، فراموش کردن رمز می باشد. لذا، اگر هر یک از شما عزیزان به هر دلیل رمز خود را فراموش کرده اید، نگران نباشید. زیرا، به راحتی می توانید آن را تغییر داده و به اشیاء و اسناد مهم خود در گاوصندوق دسترسی پیدا کنید.

چرا باید رمز گاوصندوق را عوض کنیم؟

امنیت بیشتر گاوصندوق

برخی از شما عزیزان ممکن است که رمز گاوصندوق خود را فراموش نکرده باشید؛ اما، به خاطر افزایش امنیت بخواهید آن را عوض کنید. ممکن است که شما عزیزان سال ها پیش گاوصندوقی را برای منزل، اداره، طلا فروشی و … خود خریداری کرده باشید، در این صورت، بهتر است که رمز آن را تغییر دهید. در واقع، بهتر است که هر چند وقت یک بار رمز گاوصندوق خود را عوض کنید تا امنیت آن بیشتر شود.

برای آشنایی با انواع گاوصندوق، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نحوه تغییر رمز انواع گاوصندوق

هم اکنون که با علت های اصلی تغییر رمز گاوصندوق آشنا شدید، ممکن است سوال کنید که چگونه می توان این کار را انجام داد؟ پیش از آن که شما را با نحوه انجام این کار آشنا کنیم، به خاطر بسپارید که نحوه تغییر رمز در گاوصندوق های مختلف، با هم دیگر فرق دارند. لذا، شما باید مطابق با محصولی که دارید، شیوه تغییر رمز آن را فرا بگیرید. نحوه تغییر رمز گاوصندوق مکانیکی و رمز گاوصندوق دیجیتالی، به شرح زیر می باشند:

چگونه می توان رمز گاوصندوق دیجیتالی را عوض کرد؟

شما عزیزان برای تغییر رمز گاوصندوق دیجیتالی، باید در ابتدا شاسی ریست را از داخل گاوصندوق فشار دهید و سپس رمزی جدید ( این رمز باید یک عدد 6 رقمی باشد ) را برای آن انتخاب کنید و پس از وارد کردن این عدد 6 رقمی، باید دکمه ستاره (*) را فشار دهید. سپس، قفل را به سمت پایین کشیده و درب گاوصندوق را باز کنید. در مرحله بعدی، شما عزیزان باید یک دکمه قرمز را که در داخل درب گاوصندوق است، فشار دهید. این دکمه، جهت تنظیم مجدد رمز عبور می باشد تا در آینده هیچ مشکلی برای شما پیش نیاید.

برای آشنایی با فرق گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال، بر روی لینک کلیک کرده و مقاله را به خوبی مطالعه کنید.

شما باید رمز جدید خود را مجددا پس از شنیدن صدای بوق صفحه ‌کلید دیجیتال ( معمولا این صدا سه بار شنیده می شود ) وارد کنید. در نهایت، باید دکمه # را وارد کرده و صبر کنید. اگر عملیات را به درستی انجام داده باشید، سه بار صدای بوق را خواهید شنید که نشان می دهد کار شما به درستی انجام شده است. اما، اگر صدای بوق را نشنوید، به معنی غلط بودن عملیات می باشد. نگران نباشید، اگر نتوانستید این کار را انجام دهید، می توانید با همکاران ما در اطمینان باکس تماس بگیرید. البته، به یاد داشته باشید که نوع رمز های دیجیتالی در هر برندی با یکدیگر متفاوت هستند. در واقع، نحوه تغییر رمز دیجیتالی در هر برندی اعم از: کاوه، ایران کاوه، گنجینه مهر پارس و … با هم فرق دارند که برای اطلاع از همه آن ها، می توانید با همکاران ما تماس بگیرید. برای برقراری ارتباط با همکاران ما می توانید با شماره های 09127081585- 02166270820 تماس حاصل فرمایید.

چگونه می توان رمز گاوصندوق دیجیتالی را عوض کرد؟

چگونه می توان رمز گاوصندوق مکانیکی را تغییر داد؟

تغییر رمز گاوصندوق مکانیکی، در مقایسه با نوع دیجیتالی، بسیار راحت تر می باشد. لازم به ذکر است تا بدانید که شاخص خط مورب اصلی ترین عامل تغییر رمز در گاوصندوق های مکانیکی می باشد. علاوه بر این به یاد داشته باشید که برای این گاوصندوق ها می توان 3 نوع رمز را تنظیم نمود که به صورت تک رمز، دو رمز و سه رمز می باشند. لذا، شما عزیزان برای عوض کردن رمز گاوصندوق مکانیکی خود ابتدا باید درب گاوصندوق را به طور کامل، باز کنید و دستگیره آن را به سمت بالا قرار دهید. در مرحله بعدی، شما عزیزان باید رمز فعلی گاوصندوق را بر روی خط مورب به درستی قرار داده و قفل مکانیکی را 4 دور خلاف جهت عقربه های ساعت، بچرخانید . در واقع، شما باید در هر بار آن را بر روی عدد رمز فعلی کنید.

به عنوان مثال : اگر رمز فعلی گاوصندوق شما عدد 99 است، ابتدا باید عدد 99 را روی خط مورب تنظیم کنید. سپس، قفل را 4 دور خلاف جهت عقربه های ساعت چرخانده و مجددا بر روی عدد 99 قرار دهید. پس از انجام این کار، شما باید به دنبال یک کلید بگردید که این کلید همیشه داخل حفره پشت درب صندوق قرار داشته و شکل L دارد. بعد از یافتن این کلید، باید آن را 90 درجه به سمت چپ بچرخانید. در این بخش، شما می توانید رمز جدید را وارد کنید که برای این کار، باید مجدد رمز مورد نظر خود را بر روی خط مورب قرار دهید و دوباره، آن را 4 دور بر خلاف عقربه های ساعت، بچرخانید. فراموش نکنید که در انتها باید خط مورب را بر روی رمز جدید خود نگهدارید. فراموش نکنید که پس از انجام این کار، باید کلید داخل حفره درب گاوصندوق را به حال اول برگردانید.

چگونه می توان رمز گاوصندوق مکانیکی را تغییر داد؟

خلاصه مطلب

ما در این بخش از مقاله تلاش کردیم تا شما عزیزان را با نحوه تغییر رمز گاوصندوق مکانیکی و تغییر رمز گاوصندوق دیجیتالی آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که بهتر است پس از عوض کردن رمز، جهت جلوگیری آن را در یک جای امن یادداشت کنید تا در آینده با مشکلی رو به رو نشوید. علاوه بر این، اگر با روش های بیان شده در مقاله نتوانستید رمز خود را عوض کنید، نگران نباشید. زیرا، می توانید با همکاران ما در اطمینان باکس تماس گرفته و از آن ها یاری بخواهید. آن ها در کم ترین زمان ممکن به شما کمک خواهند کرد. برای برقراری ارتباط با همکاران ما می توانید با شماره های 09127081585 – 02166270820 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *