آشنایی با 4 نوع از قفل گاوصندوق

آشنایی با 4 نوع از قفل گاوصندوق

گاوصندوق ها دارای قفل های متفاوتی هستند که هر یک از آن ها بر اساس نیاز مشتریان و سلیقه مشتریان، بر روی گاوصندوق قرار می گیرند. لازم به ذکر است تا بدانید که انواع قفل گاوصندوق از نظر امنیتی با هم فرق دارند و  به تدریج با پیشرفت و توسعه فناوری‌ های مختلف، قفل‌های جدید با قابلیت ‌های بیشتر تولید شده اند. قفل های جدید، از لحاظ کیفیت و استاندارد، در سطح بسیار بالایی قرار گرفته اند. 4 نوع از بهترین قفل گاوصندوق شامل: قفل ساده یا کلیدی، قفل مکانیکی، قفل دیجیتالی یا الکترونیکی و قفل بیومتریک می باشند. لذا، اگر شما عزیزان تصمیم دارید تا گاوصندوقی را خریداری کنید و نمی دانید تا کدام قفل را انتخاب نمایید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه هر 4 نوع از قفل گاوصندوق را به طور کامل و مفصل برای شما عزیزان بیان کرده و آن ها را معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با قفل گاوصندوق ساده یا معمولی

قفل ساده که با نام های کلیدی، معمولی و Key Locks نیز شناخته می شود، یکی از ساده ترین نوع قفل های گاوصندوق است. این قفل ویژگی های کاملا معمولی و ساده ای دارد و نسبت به سایر قفل های گاوصندوق ها، قیمت کمتری نیز دارد. البته، بهتر است تا بدانید که امنیت و کیفیت این قفل در مقایسه با سایر قفل ها کمتر است که همین عامل سبب شده تا قیمت آن پایین تر باشد. لازم به ذکر است تا بدانید که اگر کلید این قفل گم شود و یا کلید آن به دست سارقین بیفتد، به راحتی اشیاء و وسایل داخل گاوصندوق، به خطر خواهد افتاد. لذا، به هر یک از شما عزیزان توصیه می کنیم که اگر تصمیم دارید تا قفل کلیدی را برای گاوصندوق‌تان انتخاب کنید، حتما اشیاء یا وسایلی را داخل گاوصندوق بگذارید که ارزش کمتری دارند.

آشنایی با قفل گاوصندوق مکانیکی

شاید تا به حال نام قفل گاوصندوق مکانیکی را شنیده باشید؛ اما، ندانید که چیست و چه تفاوتی با سایر قفل ها دارد. قفل مکانیکی که با نام Mechanical lock  نیز شناخته می شود، پس از قفل کلیدی ساخته شده و جزء قدیمی ترین قفل های گاوصندوق، به حساب می آید. در واقع، تولید کنندگان پس از این که دانستند قفل های کلیدی امنیت کمی دارند، تصمیم گرفتند تا قفل های مکانیکی را ساخته و از آن ها استفاده کنند. این نوع از قفل ها، امنیت بیشتری دارند، کیفیت آن ها بهتر است و به طور کلی، بهتر از قفل های ساده هستند.

آشنایی با قفل گاوصندوق مکانیکی

لذا، شما عزیزان می توانید از قفل های مکانیکی برای نگهداری اشیاء و مدارک خود استفاده کنید. لازم به ذکر است تا بدانید که در اکثر اوقات از این قفل، به صورت ترکیبی با سایر قفل ها استفاده می کنند تا امنیتشان بیشتر شود. علاوه بر این، بهتر است تا بدانید که اغلب افراد از قفل مکانیکی، در مکان هایی همچون: کارگاه ها، ادارات، محیط هایی با شرایط آب و هوایی شرجی و …. استفاده می نمایند. برای آشنایی با گاوصندوق اداری، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید و سپس، محصول مورد نظرتان را از اطمینان باکس، خریداری کنید.

برای مطالعه مقاله، گاوصندوق اداری چیست؟ بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

آشنایی با قفل گاوصندوق دیجیتالی یا الکترونیکی

نوع دیگری از قفل گاوصندوق، مربوط به نوع دیجیتالی یا الکترونیکی می باشد. از نظر امنیت، این محصول دارای امنیت بسیار بالایی است و البته، قیمت آن نیز بیشتر از دو نوع قبلی می باشد. قفل الکترونیکی یا همان  Electronic Lock به نحوی برنامه ریزی و طراحی شده که فقط در صورت صحیح بودن رمز، درب گاوصندوق باز می شود. البته، بهتر است تا بدانید که قفل دیجیتالی، خود دارای انواع مختلفی است که شامل : قفل اثر انگشتی، قفل اسکنر عنبیه، قفل سیستم تشخیص چهره، قفل لمس عددی و …. هستند و شما می توانید هر یک از آن ها را انتخاب نمایید. قیمت هر کدام از این قفل های دیجیتالی با هم فرق دارند و البته، امنیت هر یک از آن ها نیز با دیگری متفاوت می باشند.

به خاطر بسپارید که با تولید قفل های دیجیتالی، اکثر مشکلات مردم در رابطه زمان بر بودن باز کردن قفل و درب گاوصندوق، کپی شدن کلید قفل ها، باز شدن قفل با کمک قفل ساز، گم شدن کلید و …. به طور کامل بر طرف شده اند. لذا، شما با تهیه این قفل، دیگر شاهد چنین مشکلاتی نخواهید بود. به یاد بسپارید که رفع این مشکلات، سبب شده تا امروزه قفل گاوصندوق دیجیتالی، یکی از محبوب ترین و البته پر مصرف ترین نوع قفل در بازار باشد.

برای آشنایی با تفاوت گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال، بر روی لینک کلیک کنید.

آشنایی با قفل گاوصندوق بیومتریک

قفل گاوصندوق بیومتریک ( Biometric Locks ) ، یکی از بهترین نوع قفل ها می باشد که از ترکیب نوع مکانیکی و دیجیتالی ساخته شده است. در واقع، قفل های بیومتریک، دارای دو بخش هستند که بخش اول آن مختص وارد کردن رمز دیجیتال و بخش دوم آن مربوط به احراز هویت از طریق اثر انگشت می باشند. لازم به ذکر است تا بدانید که در بخش دوم آن معمولا از اثر انگشت استفاده می شود ؛ اما، گاهی از اسکن چشم نیز استفاده می نمایند. اغلب افراد به جای وارد کردن رمز در بخش اول، بخش دوم را انتخاب می کنند. زیرا، از نظر آن ها این روش سریع تر است و البته، احراز هویت از طریق اسکن چشم یا اثر انگشت، ایمن تر نیز می باشد. زیرا، اثر انگشت هر فردی مختص او است و هیچ شخصی نمی تواند به غیر از او، قفل را باز کند.

آشنایی با قفل گاوصندوق بیومتریک

خلاصه مطلب

ما در این بخش از مقاله تلاش کردیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با 4 نوع از قفل گاوصندوق آشنا کنیم. به یاد داشته باشید امروزه شرکت های زیادی در سر تا سر جهان وجود دارند که تمرکز خود را برای تولید قفل های امن گذاشته اند. لذا، شما عزیزان پیش از خرید گاوصندوق باید با تمامی قفل ها به طور مفصل آشنا شوید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین نوع را انتخاب کنید. زیرا، قفل نقشی مهم را در تامین امنیت گاوصندوق ایفا می کند و اولین راه نفوذ به اشیاء و وسایل داخل گاوصندوق می باشد. بنابراین، اگر در زمان انتخاب قفل دچار مشکلی شدید و یا ندانستید چه قفلی مناسب است، می توانید از همکاران ما در اطمینان باکس یاری بگیرید. آن ها شما را در این زمینه یاری کرده و همچنین، از طریق تماس با آن ها می توانید بهترین و با کیفیت ترین گاوصندوق ها را خریداری کنید. برای برقراری ارتباط با آن ها باید با شماره های 09127081585- 02166270820 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *