گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال چه فرقی با هم دارند؟

گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال چه فرقی با هم دارند؟

اغلب افرادی که تصمیم دارند تا گاوصندوقی را خریداری کنند، همواره سوال می کنند که گاوصندوق های مکانیکی با دیجیتالی چه فرقی دارند؟ در پاسخ به سوال آن ها باید بیان کنیم که گاوصندوق هایی با رمزهای دیجیتال و مکانیکی با هم تفاوت های بسیار زیادی دارند. میزان امنیت، سرعت، راحتی و … گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال با هم فرق دارند. اگر شما هم جز این افراد هستید و می خواهید با این دو نوع گاوصندوق و تفاوت های آن ها به خوبی آشنا شوید، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در ادامه هر دو این محصولات را به صورت مفصل به شما عزیزان معرفی کرده و تفاوت های آن ها را نیز برایتان بیان خواهیم کرد.

گاوصندوق دیجیتالی چیست و چه مزایایی دارد؟

پیش از آن که بخواهیم شما عزیزان را با تفاوت های گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال آشنا کنیم، بهتر است تا بدانید که گاوصندوق دیجیتال و مکانیکی چه هستند. یکی از پیشرفته ترین وسایل برای نگهداری اشیا قیمتی، مدارک، اسناد و …. گاوصندوق دیجیتال است. هر یک از شما عزیزان می توانید از این گاوصندوق، در مکان های مختلفی همچون: منازل، ادارات، بانک ها، هتل ها و سازمان ها و … استفاده کنید. لذا، همان طور که از نام این محصول مشخص است باز کردن این گاوصندوق با اثر انگشت، رمز و قفل های الکترونیکی و دیجیتال می باشد که همین امر سبب شده است تا امنیت آن بسیار بالا باشد.

لازم به ذکر است تا بدانید که گاوصندوق های دیجیتالی دارای انواع مختلفی هستند که امروزه تمامی آن ها نقش بسیار مهمی در حفظ و نگهداری، اموال ما دارند. به خاطر تنوع در گاوصندوق های دیجیتالی، هر شخصی می تواند آن ها را انتخاب کرده و بر اساس بودجه خود، یکی از آن ها را خریداری کند. اگر می خواهید که با انواع گاوصندوق ها آشنا شوید، می توانید مقاله زیر را به خوبی مطالعه کنید.

برای آشنایی با انواع گاوصندوق ها بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

سرعت و امنیت بالا

گاوصندوق های دیجیتال به خاطر نوع قفلی که دارند، به خریداران خود این امکان را می دهند که خیلی سریع به محتوای داخلی دسترسی داشته باشند. در واقع، به عبارتی می توان بیان کرد که حتی کندترین و قدیمی ترین، گاوصندوق های دیجیتال نیز در کم ترین زمان باز می شوند. علاوه بر این، گاوصندوق های دیجیتال دارای قفل هایی هوشمند و سیستم امنیتی پیچیده ای هستند و تحت هیچ شرایطی هک یا باز نمی شوند.

راحتی و آسان بودن

به جز سرعت و امنیت بالا، راحتی و آسانی استفاده از گاوصندوق های دیجیتال، یکی دیگر از مزیت های آن ها می باشد. در واقع، این گاوصندوق ها با قابلیت هایی نظیر رمز ورود و یا اثر انگشت به راحتی حتی در مواقع استرسی، باز می شوند. به یاد داشته باشید که استفاده از این گاوصندوق ها بسیار آسان است به نحوی که افراد به راحتی می توانند با کمک دفترچه راهنما از آن ها استفاده کنند. اما هر فردی اگر نتوانست از دفترچه کمک بگیرد، می تواند با همکاران ما در اطمینان باکس تماس گرفته و از آن ها راهنمایی بخواهد. زیرا، تمامی محصولات ما در اطمینان باکس دارای خدمات پس از فروش است و همکاران ما به افراد در هر زمینه ای کمک خواهند کرد.  

گاوصندوق مکانیکی چیست و چه مزیت هایی دارد؟

هم اکنون که با گاوصندوق دیجیتالی آشنا شدید، بهتر است که با نوع معمولی یا مکانیکی آن نیز آشنا شوید. گاوصندوق های مکانیکی که با نام گاوصندوق های معمولی نیز شناخته می شوند،  قدیمی ترین و معمولی ترین گاوصندوق ها می باشند که دارای قفل های الکترونیکی و دیجیتال، نیستند. لازم به ذکر است تا بدانید که این گاوصندوق ها، نزدیک به 2 قرن است که در بازارها وجود دارند و افراد زیادی در مکان های مختلف، از آن ها استفاده می نمایند. به طور کلی می توانیم بیان کنیم که گاوصندوق های مکانیکی به دو دسته تقسیم می شوند که شامل: نوع ترکیبی و نوع کلیدی می باشند.

قدیمی ترین مدل آن ها، گاوصندوق های ترکیبی هستند که امروزه تنوع زیادی در بازار دارند و در عین حال، قابلیت های مختلفی نیز دارند. به خاطر بسپارید که اغلب گاوصندوق‌ های ترکیبی، با یک کلید پشتیبان گیری تک یا دوتایی ساخته می شوند. بنابراین، اگر قفل به هر دلیلی خراب شود یا دچار مشکل شود، این قابلیت دسترسی به محتوای داخل گاوصندوق را تضمین می نماید. اما، گاوصندوق های کلیدی همان طور که از نام آن ها مشخص است، با کلید های فیزیکی کار می کنند و در بین افراد محبوبیت زیادی دارند.  لازم به ذکر است تا بدانید که هر نوع مدلی از گاوصندوق های مکانیکی، مزیت هایی را به همراه دارند که تعدادی از مهم ترین آن ها شامل موارد زیر می باشند:

قابلیت اطمینان و کیفیت بالا

گاوصندوق های مکانیکی، دارای کلید های ترکیبی و کامپیوتری هستند که این امر به نوبه خود می تواند سطح حفاظت مورد نیاز را برای نگه داشتن اسناد و اشیا قیمتی دیگر به مصرف کنندگان و خریداران، ارائه کند. علاوه بر این، این محصولات دارای کیفیت بالایی هستند به نحوی که یک گاوصندوق مکانیکی با کیفیت بالا، بسته به محیط مورد استفاده، دفعات استفاده و نحوه نگهداری آن، قابلیت ماندگاری چندین ساله را دارد.

عدم نیاز به باتری

علاوه بر امنیت و کیفیت بالا، این گاوصندوق ها به باتری نیاز ندارند که همین امر موجب می شود تا در وقت و هزینه خریداران صرفه جویی شود. بنابراین، می توان عدم نیاز به باتری را یکی دیگر از مزیت های گاوصندوق های مکانیکی دانست.

معایب گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال

هم اکنون که به طور کامل با گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال و مزیت های آن ها آشنا شدید، بهتر است بدانید که این محصولات نیز همانند سایرین، معایبی دارند. تعدادی از مهم ترین معایب گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال، شامل موارد زیر می باشند:

سوء عملکرد و خراب شدن باتری

یکی از معایب گاوصندوق های دیجتیالی، خراب شدن یک قطعه الکترونیکی در صفحه مدار، خراب شدن اتصال باتری یا سیم سرب و … می باشند. لازم به ذکر است تا بدانید که منبع تغذیه این دستگاه ها 2 تا 4 باطری قلمی دارد و وقتی که باتری تمام شود و یا از بین برود، تا زمانی که باتری جدید جایگزین نشود، امکان دسترسی و باز گردن گاوصندوق وجود ندارد. لذا، لازم است که هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یکبار باتری آن عوض شود.

فراموش کردن رمز عبور

یکی دیگر از معایب گاوصندوق های دیجیتالی، فراموش کردن رمز عبور می باشد که این امر نیز می‌ تواند دسترسی به محتویات گاوصندوق را دشوار و ناممکن کند.  البته لازم به ذکر است تا بدانید که گاوصندوق های دیجیتالی اطمینان باکس به کلیدهای اضافی مجهز هستند که در این مواقع افراد می توانند به راحتی در گاوصندوق را باز کند.

امنیت کمتر و شکست قفل کلیدی

علاوه بر گاوصندوق دیجیتال، گاوصندوق های مکانیکی نیز دچار معایبی می باشند که یکی از مهم ترین معایب آن ها، امنیت پایین و شکست قفل کلیدی هستند. طبیعی است که محصولات و دستگاه های مکانیکی توسط سارقین حرفه ای با روش های مخصوصی قابلیت باز شدن دارند و اگر قفل آن ها خراب شده و یا بشکند، باید برای رفع این مشکل با خریدار تماس گرفت.

گاوصندوق مکانیکی و دیجیتالی چه تفاوتی با هم دارند؟

حال که با تمامی مزیت ها و معایب گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال آشنا شدید، ممکن است سوال کنی که گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال چه فرقی با هم دارند؟ در پاسخ به سوال شما عزیزان باید بیان کنیم که این دو محصول در حیطه های مختلفی، با هم فرق دارند. اولین تفاوت آن ها در امنیتشان می باشد. به نحوی که امنیت گاوصندوق مکانیکی نسبت به نوع دیجیتال بسیار کمتر است. لذا، هر فردی که به دنبال خرید یک گاوصندوق مطمئن است، می تواند گاوصندوق های هوشمند و دیجیتال را تهیه کند. در واقع، نوع دیجیتال، دارای سیستم حفاظتی است تا بتواند خودش و محتوای درونش را در برابر نیروهای خارجی حفظ کند.

لازم به ذکر است تا بدانید که اغلب گاوصندوق های دیجیتالی اطمینان باکس، دارای آلارم های هشدار هستند تا در زمان وارد شدن صدمه به صدا در آیند. تفاوت دیگر گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال، در سرعت بالای باز و بسته شدن و همچنین کار کردن آسان با آن ها می باشد. البته می توانیم بیان کنیم که گاهی اوقات نیز سرعت پایین و دسترسی سخت به گاوصندوق ممکن است جزء مزیت های نوع مکانیکی محسوب شود. یکی دیگر از تفاوت های اصلی گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال، سیستم الکترونیکی آن ها است که در نوع دیجیتال این سیستم به باتری متصل است. لذا، اگر باتری آن ها تمام شود و یا خراب شود، دسترسی به آن سخت بوده و می توانیم بیان کنیم که از این نظر گاوصندوق های مکانیکی، مناسب تر هستند.

یکی دیگر از تفاوت های گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال، قیمت آن ها است. لازم به ذکر است تا بدانید که قیمت هر یک از این محصولات با هم تفاوت دارند که این تفاوت به دلیل ساختار، ویژگی ها، مزیت ها و …. آن ها می باشد. لذا، طبیعی است که قیمت آن ها با هم فرق داشته و هر یک از آن ها نرخ های متفاوتی داشته باشند. علاوه بر این، گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال در برندهای مختلفی ساخته می شوند که این عامل نیز به نوبه خود منجر به تفاوت قیمت آن ها می شود.

خلاصه مطلب

ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما عزیزان را به طور کامل و مفصل با گاوصندوق مکانیکی و دیجیتال آشنا کرده و تفاوت های آن ها را برای شما عزیزان بیان کنیم. هم اکنون می توانیم خدمت شما عزیزان بیان کنیم که اگر امنیت محصول خیلی بیشتر از قیمت آن برایتان مهم است و می خواهید گاوصندوقی مطمئن را تهیه کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که گاوصندوق دیجیتالی را بخرید. زیرا، این محصولات به دلیل امنیت بالاتر، تکنولوژی جدید تر، سرعت عملکرد بهتر و ….  انتخاب مناسبی هستند. اما اگر قیمت برایتان اهمیت دارد، می توانید گاوصندوق های مکانیکی را خریداری کنید. در هر صورت، برای داشتن خریدی مطمئن و ارزان، با کیفیتی بالا می توانید با همکاران ما در اطمینان باکس تماس بگیرید. برای این کار شما عزیزان می توانید با شماره های 09127081585_ 02166270820 تماس گرفته و محصول مورد نظر خودتان را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *